اتاق کودک

اهمیت لباس و وسایل اتاق کودک

اکثر لباس های نوزاد موجود در بازار دارای الیاف نخ پنبه است. به این دلیل که پوست نوزاد بسیار ظریف و حساس است. این نشان دهنده اهمیت وسایل و لباس های یک موجود دوست داشتنی تازه متولد شده است! بنابراین نه تنها در انتخاب لباس بلکه در انتخاب وسایل اتاق کودک هم باید نهایت دقت را داشت. پس همان قدر که لباس های کودک با لباس آدم بزرگ ها فرق دارد! همان تمایز را باید در رابطه با وسایل اتاق کودک در نظر گرفت.

 

ویژگی های کفپوش مناسب اتاق کودک

فرش یا موکت استاندارد برای اتاق نوزاد پٌرز کمتری دارد. یا حتی با وجود داشتن حجم زیاد نخ، ذرات و پرز کمتری (به دلیل پخش شدن در هوا) باید داشته باشد. همین طور با راه رفتن روی چنین فرش هایی الکتریسیته کمتری باید ایجاد شود. انتخاب کفپوش اتاق نوزاد بسیار با اهمیت است. برخی از فرش های پشمی هم با وجود طبیعی بودن مواد اولیه، به دلیل ذراتی که از خود در فضا پخش می کنند مناسب اتاق نوزاد نیستند.

 

در رابطه با اهمیت پتو، لحاف و پرده اتاق نوزاد

پارچه و الیاف پتو و لحاف باید از نخ تهیه شده باشد. همچنین مواد داخل بالشت و تشک نوزاد باید مرغوب و ضد آلرژی باشند. به همین خاطر از انواع پر و پشم شیشه برای داخل پتو و لحاف نوزاد استفاده نمی شود. بهتر است این قبیل وسایل را به جای تهیه کردن چند تا برای سنین مختلف، یک نمونه بخری اما از نوع با کیفیت آن. می توانی سایز آن را کمی بزرگ تر انتخاب کنی تا مدت زمان بیشتری قابل استفاده باشد. ضمن اینکه وسایل کودک به ویژه موارد ذکر شده باید با محلول های شست و شوی مناسب و به صورت منظم شسته شود. این مورد در رابطه با پرده اتاق هم صدق می کند.

 

اتاق نوزاد باید فاقد بو و رایحه حساسیت زا باشد

اگر قرار است اتاق نوزاد رنگ آمیزی شود حتما از چند ماه قبل این کار را انجام بده. چون با ورود نوزاد هیچ گونه اثری از بوی رنگ نباید در اتاق باقی مانده باشد. بوی رنگ برای ریه نوزاد بسیار آسیب زا است. در نتیجه با ورود نوزاد به اتاق جدیدش نباید هیچ بوی شیمیایی ناخوشایندی در فضا باشد. این مسئله در رابطه با چسب کاغذ دیواری هم قابل تعمیم است. اگر اتاق نوزاد را کاغذ دیواری می کنی، فاصله زمانی را رعایت کن.

نکته: نور طبیعی بسیار برای اتاق کودک لازم است. بنابراین پرده ای انتخاب کن که از ورود نور به اتاق جلوگیری نکند. پرده های کر کره ای و شید ها (shade) گزینه های خوبی محسوب می شوند.

نکته: مبلمان اتاق کودک باید دارای زاویه های گرد باشد. زوایای تیز برای کودک بسیار خطرناک است. این مورد را هنگام انتخاب مبلمان اتاق او به ویژه زمان انتخاب تخت خواب، لحاظ کن.

نکته: همه وسایل اتاق کودک باید مرتب تمیز شوند. از داخل کمد گرفته تا زیر تخت و گوشه پنجره ها. کمترین میزان گرد و غبار در خانه باید مربوط به این فضا باشد

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید